טיפול פסיכולוגי פרטני

טיפול פסיכולוגי במתבגרים

גיל ההתבגרות הוא גיל בו מתעצבת האישיות. הצעיר/ה מתמודד עם גיבוש הזהות והבנייה של הביטחון העצמי ותחושת הערך העצמי. צעירים רבים בודקים גבולות כחלק מהחיפוש העצמי. יש המסכנים את עצמם חשים דיכאון, חוסר ערך, ריקנות ומסתבכים עם המסגרות כמו מסגרת בית ספר. לרוב המתבגר אינו פונה לטיפול פסיכולוגי מרצונו וההורים צריכים להיות קשובים למצוקה ולהפנות את המתבגר/ת לטיפול. גם אם ההצעה לטיפול נתקלת בהתנגדות יש חשיבות לשכנע ולהגיע יחד עם הצעיר/ה לפגישה הטיפולית. להערכתי המתבגר/ת יודע/ת בתוכו כי הטיפול נחוץ. לעיתים קרובות יש צורך במעורבות ההורים בטיפול.

פסיכותרפיה -הגישה הטיפולית.

הגישה הטיפולית שלי התפתחה ומתפתחת במהלך השנים. הפונה לטיפול פסיכווגי מצוי במצב רגיש וזקוק קודם כל להבנה, יחס חם ומכבד והגדרה של הנושאים המציקים לו ובמה הוא מעוניין להשיג שינוי. מטרתו של הטיפול הפסיכולוגי ליצור שינוי. האדם שמגיע לטיפול חש כי הוא עצמו לא מצליח להשיג את השינוי הרצוי לו בחייו. הדרך להשיג את השינוי מבוססת על ההבנה של הגורמים המעקבים שינוי . לרוב מדובר בגורמים שהפונה אינו מודע לקיומם. הטיפול הוא למעשה תהליך משותף של גילוי עצמי ובאמצעות אמפטיה והבנה עמוקה מצידו של המטפל מתאפשר תהליך טרנספורמטיבי אשר מוביל לשינוי עמוק.הקשר הטיפולי, האמפטיה, הבנת הסובייקטיביות של המטופל והיכולת לתת מענה למצוקות במהלך הטיפול הפסיכולוגי מהוות אבני דרך מרכזיים בטיפול

מתי לפנות לטיפול?

בדרך כלל אנשים מגיעים לטיפול בגלל תחושה של מצוקה או קושי וצורך בעזרה. יש מקרים בהם הקושי חריף וממוקד, כמו במצב של התקף חרדה או תחושת דיכאון קשה, ויש מקרים בהם קיימת תחושה עמומה ומתמשכת שמשהו לא בסדר, תחושה של דכדוך או חוסר שקט.בדרך כלל הפנייה לטיפול פסיכולוגי מגיעה לאחר נסיונות של הפונה לפתור את קשייו בעצמו. טיפול פסיכולוגי נחוץ כאשר אדם לא מצליח ליישם את העיצות הטובות שחברים נותנים לו . קיימים מצבים בהם מופיעי סימפטומים גופניים ללא הסבר רפואי ועולה השערה לגבי גורמים פסיכולוגיים אשר משפיעים על הופעת הסימפטומים. כמובן ישנם מקרים בהם אדם אינו מודע לקשייו והסובבים אשר מבחינים בבעייה לוחצים עליו לפנות לטיפול פסיכולגי